איליי מגלם בדרכו סיפור של מסירות והובלה לשינוי. כסטודנט לפסיכולוגיה במכללה האקדמית תל אביב-יפו, איליי משלב את עולם האקדמיה עם שליחות חברתית עמוקה, המתבטאת בהתנדבותו המסורה הן במחלקה הפסיכיאטרית בגהה והן בחונכות בפר"ח.
א', תלמיד כיתה ד', הגיע לחונכות עקב מצב סוציואקונומי קשה, כאשר הוא מתמודד עם מורכבויות משפחתיות שהשפיעו על עולמו הרגשי, החברתי והלימודי. אימו הביולוגית אינה נוכחת בחייו ואחד מאחיו מתמודד עם אתגרים התפתחותיים. נסיבות חיים אלו יצרו אצל א' הערכה עצמית נמוכה, קשים בלימודים, חרדות, קשיים ביצירת קשרים חברתיים וביכולת לתת אמון באחר.
מתוך כך הוגדרו מטרות החונכות לחיזוק המיומנויות החברתיות, בניית ביטחון עצמי ויצירת מרחב בטוח עבור א'.
במהלך השנתיים הללו בהם איליי חנך את א' הוא הצליח להוביל לשינוי משמעותי ולעבור מחסומים ומגננות בעזרת אהבה והשקעה אין סופית. הדרך לא הייתה קלה והמלחמה היוותה קושי נוסף שאיים על יציבות החונכות. תקופה זו של אי וודאות, הכוללת חרדה איומה ופגיעה בשגרה היוו פוטנציאל משמעותי לרגרסיה במצבו הנפשי של החניך ובהישגי החונכות עד כה. ב 07.10 התקשר א' לאיליי ופרץ בבכי בגלל המצב. איליי לא היסס לרגע ונסע אליו עוד באותו ערב כדי לעמוד לצידו פיזית ונפשית. וכך היה לאורך כל המלחמה, איליי הגיע בקביעות לביתו של א', והיווה לו מקור של ביטחון, עוגן יציב ומודל חיובי בתקופה של חוסר ודאות ואימה.
לאורך החונכות, איליי השתמש במגוון כלים: ציור, שסיפק הצצה לעולמו הפנימי של א', קלפים רגשיים שנתנו עומק ותוכן לשיחות, צפייה בסרטים עם מוסר השכל. אחת הפעילויות האהובות על א' הייתה "פעילות הפוכה" בה החניך הוא החונך. התנסות המפתחת אצל החניך תכונות בגרות ומנהיגות. איליי דאג ליזום מפגשים עם ילדים אותם פגשו במגרשי הכדורגל ובפארק ליד ביתו ובכך לרקום חברויות חדשות.א', שהתחיל את דרכו מופנם, סגור וחסר ביטחון. התפתח לילד שיוזם קשרים חברתיים ומביע את עצמו. ההישגים כללו שיפור משמעותי במיומנויות חברתיות והתמודדות טובה יותר עם אתגרים רגשיים.
איליי הצליח ללמד את א' שניתן לסמוך על אנשים ושהוא ראוי לאהבתם. וכאשר המצב הרגשי השתפר, א' היה פנוי גם ללמידה, וכך היה. א' הגיע לציונים גבוהים ושאיפה למצוינות.
אב החניך: "איליי עשה עבודה מצוינת בהעלאת המורל והחוסן של בני, בני מפגין כיום הצלחה בלימודים והשתפר בצורה משמעותית הן מבחינת הביצועים והן מבחינת מוטיבציה במסגרת החינוכית. אני מזהה בחונכות גורם השפעה חיובית עצומה על בני ואני מודה לא' על כל התהליך שבני עבר בזכותו".