יוני יצר יחד עם החניך קשר חוצה מגזרים בתחילת החונכות, החניך לא ידע לדבר, לקרוא או לכתוב בעברית, רק בערבית. בגלל פערי השפה א' לא הצליח ליצור חברויות, וסבל מקשיים ועיכובים בלימודים.
יוני השתמש בכלים מהפסיכולוגיה החיובית, וידע ברגישות אינסופית, למצוא את החוזקות של א' ולהתמקד בהן. כך יוני הפך את הקושי של פערי השפה ליתרון, וביקש מא' ללמד אותו ערבית. בחכמה רבה הצליח יוני לשלב משחק ולמידה - החונך והחניך החליפו תפקידים, חיברו שירים וכתבו סיפורים והכל בשתי השפות - ערבית ועברית. כל אלה אפשרו לא' להרגיש מחוזק ומוביל וניתנה לו, סוף-סוף, ההזדמנות להרגיש מהי הצלחה.
דרך יצירת השוויון ביחסים ביניהם, תקשורת חיובית, חשיבה יצירתית ואמונה בתהליך ובחניך, יוני הצליח ללמד את א' לקרוא, לכתוב ולהביע את עצמו.
כיום החניך מדבר עברית ומצליח לייצר חברויות, הביטחון העצמי שלו השתפר פלאים וכך גם המוטיבציה להמשיך ללמוד.
יוני השקיע מעל ומעבר בקשר עם א'. הוא נלחם על מערכת היחסים שלהם ועל הילד הנפלא שרק היה זקוק לאח גדול, שיקנה לו ביטחון ולא יוותר עליו. בזכות יוני, א' מאושר וממשיך לפרוח.