כשיואל סלייח, סטודנט לסיעוד באוניברסיטת חיפה, חונך מנוסה בפר"ח מזה 3 שנים ובעל רקע עשיר בעבודה עם ילדים ונוער, פגש לראשונה את פ', הוא לא יכל לשער עד כמה משמעותי יהיה המפגש הזה עבור שניהם.
פ' תלמיד כיתה ג', הגיע לחונכות בעקבות רקע משפחתי מורכב מאוד, מגיל קטן הועבר בין מספר משפחות אומנה, חווה קשיים רבים שגרמו לפגיעה בביטחון העצמי שלו, על יכולתו לתת אמון באחרים, ליצור קשרים חברתיים ולשלוט בהתנהגותו שהתבטאה באלימות פיזית ומילולית.
פ' הופנה לפר"ח במטרה לקבל סיוע שיעזור לו להתמודד עם האתגרים הרגשיים והחברתיים ולספק סביבה תומכת ויציבה בה יוכל להתפתח ולהתחזק - הצורך בחונך היה קריטי.
"השנה קיבלתי חניך כל כך מיוחד, מאוד חכם ואיתו גם הרבה אתגרים" משחזר יואל את תחילת דרכם המשותפת.
כדי להשיג את מטרות החונכות עם פ', יואל נקט בדרכי פעולה מגוונות.
הוא חילק את המפגשים לפעילויות שונות, שכללו גם למידה וגם ספורט, מתוך הבנה שפעילות גופנית מסייעת לשחרור אנרגיה ולריכוז טוב יותר ומהווה כלי ללמידה והתפתחות בסביבה חיובית ומהנה.
הוא יזם פעילויות קבוצתיות שהדגישו שיתוף פעולה והבנה, במטרה לפתח מיומנויות חברתיות ולחזק את הקשרים החברתיים של פ'.
יואל גם התמקד בבניית אמון וקשר אישי עם פ', דרך שיחות פתוחות ואישיות שבהן הקשיב לבעיותיו ונתן לו עצות מעשיות לחיים. מההתחלה, דאג יואל להיות דמות משמעותית בחייו של פ' - דמות שמשפיעה לטובה והייתה חסרה לו מאוד.
לאורך השנה ניכר שינוי דרמטי בהתנהגותו של פ'. חלה ירידה משמעותית במקרי האלימות והמריבות בבית הספר ובבית. פ' שהתקשה ליצור חברויות, החל לפתח קשרים חברתיים יציבים ועמוקים עם תלמידים אחרים והפך ליותר מקובל ואהוד בקרב חבריו לכיתה. המורים דיווחו על שיפור משמעותי בהתנהגותו ובאופן קבלת הגבולות שהציבו לו במסגרת החינוכית ובבית. פ' הפך להיות ממוקד ומחויב יותר ללימודים ולקחת חלק פעיל בשיעורים ובמטלות הכיתה. השיפור תרם להצלחתו בלימודים ולתחושת המסוגלות העצמית. הקשר האישי והאמון שנבנה בין יואל לפ' היוו את הבסיס לשינוי החיובי והמשמעותי בחייו של פ'.
סיפור החונכות של יואל ופ' הוא דוגמה מאירת עיניים לכוחה של חונכות אישית לחולל שינוי.
בזכות המסירות, ההתמדה והאמונה בדרך, הצליח יואל לשנות את מסלול חייו של פ'.
אם החניך: "המפגשים עם יואל היוו עבורו נקודת אור חשובה בחייו של בני".