"סיפור של חונכות, אתגרים וצמיחה"

 

ירדן, סטודנטית לכלכלה ומנהל עסקים במרכז האקדמי רופין, היא דוגמה למחויבות, אכפתיות ורצון אמיתי לעזור.
ה' לומדת בבית ספר יסודי בכיתה ה', הופנתה לחונכות בעקבות מציאות משפחתית מורכבת.
הוריה גרושים, הקשר עם אביה אינו יציב ואימה מתמודדת עם מחלה קשה. 

המצב המשפחתי של ה' גרם לה לקושי רגשי רב, תחושת בדידות, קשיי אמון וחוסר מוטיבציה להשקיע בלימודים.
ה' נזקקה לדמות יציבה ותומכת שתגשר על הפערים הרגשיים והלימודיים בחייה.

תחילת החונכות לא הייתה קלה. הקושי להיפתח ולבטוח באנשים, הוביל להתמדה חלקית במפגשים ולחוסר שיתוף פעולה. ירדן נדרשה להתמיד ולהפגין אמפתיה וסבלנות רבה כדי ליצור את החיבור הראשוני.

אחד האתגרים הגדולים התרחש כאשר אמה של ה' נאלצה לעזוב את הבית למשך חודשיים בשל טיפולים רפואיים. המצב יצר חוסר יציבות נוסף בחייה של ה', אך ירדן המשיכה להיות עוגן יציב.
תמכה, הקשיבה, והציעה פעילויות מותאמות למצבה הרגשי.

ירדן הצליחה להפוך את המפגשים עם ה’ ל"אי ירוק" של ביטחון ושמחה.
הן התנסו במגוון עשיר של משחקים כמו רמי וג'ונגל ספיד, פעילויות יצירתיות וארוחות משותפות בביתה של ירדן. הן הקפידו לשלב כיף עם ערכים של סבלנות, אחריות ושיתוף פעולה.
הזמן המשותף הפך לקרקע בטוחה עבור ה' לשתף את ירדן ברגשותיה ובחוויותיה.

לצד זה, ירדן לא זנחה את ההיבט הלימודי. היא ליוותה את ה' בהכנת שיעורי בית וסייעה לה להשלים את הפערים שהצטברו. ירדן עבדה עם ה' על פרויקטים לימודיים והקפידה מאוד על קשר רציף עם ההורים והמחנכת מתוך ידיעה ומחשבה עד כמה העדכון ההדדי תורם לה' ולקידומה.

ה' הראתה שיפור משמעותי בלימודים. היא השיגה ציונים גבוהים בחשבון ובמבחנים נוספים, והפרויקט שלה בתנ"ך אף הוצג במסדרון בית הספר. ירדן חיזקה אותה והדגישה את הקשר בין השקעה להצלחה, מה שתרם לחיזוק ביטחונה העצמי של ה' ואמונתה ביכולותיה.

עבור ירדן, החונכות הייתה לא רק נתינה, אלא גם מסע אישי של צמיחה. כמי שהייתה בעצמה חניכה בפרויקט פר"ח בילדותה, היא חוותה תחושת סגירת מעגל מרגשת. "ההתנדבות העניקה לי הזדמנות נדירה ליצור קשר משמעותי עם ילדה מיוחדת, ללמוד ממנה ולתרום להתפתחותה".

מנהלת בית הספר: אנו מרגישים את תרומתה של ירדן לה' בבית הספר וכך גם הוריה. ה' נתרמת מבחינה רגשת ולימודית. ירדן נותנת בלב שלם לה' את כל מה שדרוש לה בכדי להצליח".