"סיפור של חברות והעצמה"

 

דור עמוס, סטודנט למשפטים וממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן.

מגיל קטן, דור הרגיש את הצורך לתרום לקהילה, מה שהוביל אותו להצטרף למלגת פר"ח – מסלול שהפך לחוויה מעצימה ומשמעותית.

ע', בן 9, לומד בכיתת חינוך מיוחד ומגיע מרקע משפחתי מורכב. כאשר במהלך החונכות הוא גם אובחן על הרצף האוטיסטי.
ע' התמודד עם קשיים לימודיים, חברתיים ורגשיים, התבודדות רבה בבית הספר ובבית. ע' לא ידע כיצד לווסת את רגשותיו ולעיתים חווה התפרצויות לא צפויות. הקשיים הללו הצריכו חונכות מותאמת וייחודית, שדור לקח על עצמו במלוא המסירות.

דור הפך את החונכות לדרך חיים עבורו ועבור ע'. הוא יצר "טבלאות התקדמות" כדי להניע את ע' להשיג יעדים אישיים. לדוגמה, הם בנו יחד טבלת שינה שהניעה את ע' לישון במיטה שלו במקום עם אימו, וטבלה לעידוד שתיית מים להקלה על כאבי ראש.

דור עזר לע' לשפר מיומנויות בסיסיות כמו קשירת שרוכים, אכילה עם סכין ומזלג, וסידור החדר. דור שילב לימודים חווייתיים ומשחקים, כמו חידונים ומשחקי למידה באנגלית, מה שגרם לע' להשתתף בשמחה ולהתקדם בלימודים.

דור שיתף פעולה עם אמא של ע' והמחנכת שלו, כדי לבנות עבור ע' מעטפת תומכת שהמשיכה ללוות אותו גם מעבר לשעות החונכות.

החונכות של דור חוללה שינויים עצומים בע'. הביטחון העצמי שלו גדל משמעותית. הוא התחיל לבטא רגשות, להראות עצמאות, וליזום יותר.

ע' התחיל לשפר את שגרת חייו. הוא ישן במיטה שלו, מסדר את חדרו, יוצא לטיולים עם הכלב, ומשתתף יותר בפעילויות חברתיות. מבחינה לימודית, ע' התקדם בקריאה ובאנגלית בצורה מרשימה. ההשפעה של דור על ע' ניכרת בכל תחום בחייו, והחונכות הפכה עבורו לחוויה מעצימה ומשמעותית.

מהרגע הראשון דור הבין את חשיבות תפקידו ואת משמעות החונכות בחייו של החניך.
דור הפגין גמישות מחשבתית, יצירתיות והתמדה, תוך שהוא מתאים את אופן החונכות לצרכיו הייחודיים של ע'. הוא יזם, חשב מחוץ לקופסה, ובנה תהליך חינוכי ומעצים עבור ע'. לאורך כל הדרך, דור נותר מחויב וקשוב, והקשר שנוצר ביניהם היה לא רק מקצועי אלא גם חברי. ע' מצא בו לא רק חונך, אלא גם דמות מעוררת השראה.

 אם החניך: הדבר הטוב ביותר שקרה לע' השנה זה דור. הסבלנות שלו, האכפתיות שלו מע', הדאגה, החברות שנרקמה ביניהם, הכבוד זה לא ברור מאליו.