מעיין בורדו, סטודנטית לחינוך מיוחד במכללת אורנים. ליוותה את א', תלמיד כיתה ד' שהופנה לתוכנית בעקבות רקע אישי לא פשוט. א’, בן להורים דרוזים שהתגרשו, חווה קשיים רגשיים, חברתיים ולימודיים משמעותיים. הגירושים והמעברים בין בתים יצרו אצלו תחושת חוסר יציבות, שהובילו להתפרצויות זעם חוזרות ונשנות, קשיים בלימודים וריחוק מחבריו לכיתה.
המקרה של א’ לא היה פשוט. ניסיון חונכות קודם כשל והותיר אותו עם חוסר אמון והרבה סקפטיות כלפי קשר חדש.
למרות זאת, א’ רצה להצליח, ורצה מישהו שיראה אותו באמת. כאן נכנסה מעיין לתמונה.
בתחילת התהליך, מעיין נתקלה בחומות גבוהות שא’ בנה סביבו. הוא היה סגור, ולא הסכים לשתף פעולה. התפרצויות זעם היו שכיחות ולעיתים אף כללו התנהגות אלימה כלפי הסובבים אותו. בנוסף, א’ התקשה להתמודד עם תסכולים ולא האמין ביכולתו להצליח, מה שהקשה על ההתקדמות.
מעיין הייתה נחושה לעזור לא’ מתוך אמונה עמוקה ביכולתו להשתנות. היא גיששה בעדינות ונכנסה בהדרגה לעולמו.
היא למדה לזהות את תחומי העניין שלו, חיברה את התכנים החינוכיים לעולמו האישי, והצליחה לבנות עמו קשר של אמון.
אחד האתגרים הראשונים שעמדו בפניהם היה שיפור הקריאה והכתיבה. יחד הם הלכו לספרייה ובחרו ספרים מסדרה שא’ התחבר אליה. התוצאה הייתה מדהימה. לראשונה, א’ קרא ספר בעצמו במהלך שיעור קריאה חופשית.
מעיין המשיכה לפתח את יכולותיו באמצעות יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה. הם יצרו ספר דיגיטלי המבוסס על סיפור שא’ כתב, מה שהעניק לו תחושת הצלחה. לאורך השנה, מעיין יזמה שיתוף פעולה עם חברי כיתתו, שילבה משחקים כמו כדורסל וטאקי. שבזכותם הצליח א’ לשפר את המיומנויות החברתיות שלו וליצור קשרים חדשים.
ממצב של ילד שמעורב בקטטות ואלימות, מתקשה בלימודים ונמנע מקשרים חברתיים, הפך לילד שמסוגל להתמודד עם תסכולים, בעל מודעות עצמית ויכולת לבטא את רגשותיו. א’ הפך לתלמיד פעיל בכיתה, לחבר אהוב ובעל ביטחון עצמי גבוה. הוא צמצם את פערי הידע, חבריו לכיתה החלו לפנות אליו לעזרה והוא הפך ממקבל תמיכה למי שתומך באחרים. סימן לשינוי המדהים שעבר.
מעיין עזרה לא’ לשנות כיוון בחייו ולהעניק לו את הכלים להמשיך לצמוח בכוחות עצמו. היא הוכיחה מסירות, סבלנות ורגישות יוצאות דופן, ועשתה הכל מתוך אהבה אמיתית ורצון לראות את א’ מצליח. מעיין ראויה להצטיינות לא רק על הישגיה אלא על הלב הגדול שלה והיכולת המדהימה שלה לראות את הפוטנציאל שבכל ילד.
אב החניך: "אני מברך חונכים וחונכות כמו מעיין שלוקחים את המשימה שלהם ברצינות רבה ובאים לתת עזרה מכל הלב ולסייע בהכל להצלחה וקידום הילדים שלנו".