רז, סטודנט למדע המדינה ותקשורת באוניברסיטה העברית, בעל ניסיון של 3 שנים בתפקידי הדרכה כמפקד וקצין בצה״ל וכיום משרת מילואים פעיל. רז מוכיח ששילוב של מקצועיות ואכפתיות יכול לשנות חיים.
מ' ו-ח' סטודנטיות להשלמת בגרויות, הופנו לפר"ח עקב קשיים בלימודים, אך מעבר לסיוע האקדמי, הן היו זקוקות לתמיכה רגשית. רז הבין מהרגע הראשון שהמכשול המרכזי הוא חוסר האמונה של החניכות בעצמן. הוא עמד לצידן, הקשיב לסיפורן ובנה שלב אחר שלב את הביטחון ביכולות שלהן. "אני מאמין בכן" הוא חזר ואמר, והדברים הללו חלחלו פנימה.
כדי להשיג את מטרות הפרויקט רז שקד על פיתוח מיומנויות למידה אפקטיביות, שיאפשרו למ' ו-ח' להצליח בכל אתגר לימודי.
רז מספר שעם מ' הם למדו בעיקר דרך שימוש בכרטיסיות, שיטה שמ' אימצה לליבה.
עם ח' הם למדו איך לסכם חומר לימודי לראשי פרקים, דבר שהתקשתה בו מאוד והיום מבצעת אותו בקלות.
ח' ומ' עברו אירועים משמעותיים לאורך השנה המטלטלת, שהשפיעו על יכולת הלמידה במכינה. באחד המפגשים, ח' שיתפה את רז בחששות לגבי אחיה המשרת בלחימה. רז, שאחיו שירת בעזה, ידע בדיוק איך לתמוך. "הקשר שלנו הפך ליותר מעוד חונכות" היא סיפרה, "הוא היה שם בשבילי, לא רק בלימודים."
מ', שהגיעה למכינה עם חוסר ביטחון בלימודים, מצאה ברז דמות משמעותית.
"הוא לימד אותי איך ללמוד," היא אמרה, "הרגשתי שיש מישהו שמאמין בי."
החונכות של רז לא הייתה פשוטה. רז גויס למילואים אינטנסיביים שהטילו צל על המשך החונכות. אך הוא לא ויתר, בעזרת גמישות והתמדה, הצליח לגשר על המרחק ולהמשיך ברצף החונכות.
פירות העמל לא איחרו לבוא, מ' ו- ח' הגיעו לציונים מרשימים בבחינות הבגרות. בשיחת הסיכום, הן שיתפו בהשפעה הרבה של התהליך המשותף שהם עברו, על הצלחתן, על האמונה שלהן בעצמן ועל אמון הסביבה בהן. רז הפך לדמות משמעותית לא רק עבורן, אלא גם עבור הצוות החינוכי. כולם הבחינו בכוחו של הקשר האישי שהוא יצר, בזכות היכולת שלו לשלב מקצועיות אקדמית עם אכפתיות, גמישות ויצירתיות. כשהוא הופך לא רק למורה, אלא גם לחבר ותומך, שמבין את האתגרים האישיים ומסייע להתגבר עליהם בביטחון ובאופטימיות.
יאיר עטרי יועץ הלימודים במכינת הבוגרים: "רז הטמיע בחניכות ביטחון עצמי, לדעת כי הן מסוגלות ויכולות לצלוח את הקשיים הלימודיים. כאשר רז יצא לחודשיים מילואים, למרות שהרגישו תחילה חוסר אונים, ידעו ח ו-מ' להשתמש בכלים ובביטחון שרכשו".