כאשר ד' הופנה לפרויקט פר"ח, היה ברור כי מדובר באתגר לא פשוט. נער בן 15, שמתמודד עם אתגרים משמעותיים בחייו.
ד' חלה במחלה קשה, מה שהוביל לאשפוזים ממושכים והיעדרות של כשנה וחצי מהלימודים. הפערים הלימודיים והחברתיים שצבר היו עצומים.
ד' נמצא על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה ומשולב בכיתה רגילה. אך הפערים באופן שבו היה מתקשר גרמו לד' לחוות קשיים חברתיים, בדידות וחוסר ביטחון.
אביחי, החונך של ד'. סטודנט לפסיכולוגיה באוניברסיטת בן גוריון, משתתף בפרויקט של פר"ח בשם 'גשר לאקדמיה' המתבצע בשיתוף פעולה עם קרן אייסף.
אביחי הגיע לחונכות עם רצון עז להוביל את ד' לשינוי משמעותי. האתגרים שהיו בפניו לא היו קלים.
היה קושי רב ביצירת מערכת יחסים בריאה, ד' חשש להכניס דמות חדשה לחייו ולתת בה אמון.
התנהגותו אופיינה בבחינת הקשר ע"י שאילת שאלות חוזרות ללא הרף ופיתוח תלות גם מעבר לשעות החונכות.
אביחי התחיל את התהליך בזהירות רבה, מתוך רגישות להבין את צרכיו ולבנות קשר של אמון עם ד'.
בגלל נטייתו של ד' לחזרתיות, אביחי דאג לייצר מפגשים עם מסגרת קבועה שתאפשר לשניהם יציבות, בטחון ומתוך כך התקדמות.
כל מפגש החל בסבב שיתוף על השבוע שעבר, למידה, פעילות משותפת ולסיום הצבת מטרות אישיות של כל אחד מהם לשבוע הקרוב. הפעילויות היו מתוכנות מראש אך יחד עם זאת, אביחי דאג לשלב פעילויות ספונטניות שהיו קשות בתחילה לד'. עם הזמן ד' הצליח להנות מהן ואפילו יזם אותן.
אביחי עזר לד' לגלות את כוחותיו. ההתקדמות שלו היא לא פחות ממרשימה, לא רק שד' השלים את הפערים הלימודיים, הוא עלה מ 3 יחידות לימוד במתמטיקה ל 4 יחידות לימוד. הוא פיתח קשרים חדשים והצליח להשתלב חברתית, וכיום הוא מרגיש נוח יותר להביע את דעותיו ורגשותיו. הוא מדבר על חלומות לעתיד ומגלה עניין בלימודים גבוהים.
בזכות המסירות והרצון של אביחי לעזור, ד' עשה שינוי מדהים בחייו. אביחי ראוי להצטיינות על תרומתו המשמעותית, שהשפיעה לא רק על ד', אלא גם על סביבתו הקרובה.
החניך ד': "אמא שלי שאלה אותי איזו מתנה אני רוצה ליום ההולדת, ועניתי לה שכלום, כי אני מודה על כל מה שהצלחתי להשיג השנה".